Administrator (Typisk brøyteselskap eller velforening)
Brøyte.no inngår alltid avtale med et selskap som blir administrator for et gitt område. Person som bestiller tjeneste fra oss må ha tilstrekkelig fullmakt/prokura/signaturrett. Dersom det mangler tilstrekkelig rettigheter vil eventuelt betalingsansvar flyttes over på bestiller.
Avtalens løpetid og/eller oppsigelsestid blir som regel angitt i kontrakten. Dersom dette ikke er spesifisert er det 12. mnd. løpende oppsigelse som gjelder. Allerede påbegynt sesong kan ikke refunderes. Det gis ingen angrefrist til bedrifter.
Administrator er ansvarlig for å legge inn e-post og/eller telefonnummer til sine kunder slik at de enkelt kan knyttes mot objekter. Det er viktig at administrator innehar rettigheter til å lagre disse dataene i systemene til brøyte.no. Dette bør typisk fremkomme i deres egne avtalevilkår med brøytekundene slik at GDPR blir opprettholdt. Ved avtaleinngåelse godtas også Brøyte.no’s databehandleravtale.
Tilgangen administrator får til systemet skal holdes konfidensielt, personlig og ikke deles. Dette gjelder også Innhold, avtaler, priser og andre vesentlige detaljer. Løsninger eller tjenester kan på ingen måte videreselges eller kopieres av administrator uten forhåndsgodkjenning av Brøyte.no.
Brøyte.no har rettighet til å stenge tjenesten dersom betaling ikke foreligger innen 21 dager fra forfallsdato. Administrator forplikter seg til en hver tid å holde selskapsinformasjon oppdatert. Ved brudd på Norsk lov kan tjenesten bli stoppet frem til nødvendig informasjon foreligger.
Brøyte.no er ikke ansvarlig for noe innhold administrator laster opp til systemet. Taushetsplikten gjelder ikke der Brøyte.no er pålagt å gi opplysninger ved lov eller gyldig vedtak til offentlig myndigheter.
Dersom Brøyte.no eller Administrator oppdager vesentlige brudd på tjenesten plikter begge parter å informere omgående.
Ved tjenesteproblemer vil Brøyte.no starte feilsøking omgående, også utenfor arbeidstid dersom det lar seg gjøre.
Administrator har ansvaret for sine brukere, dette gjelder også kundestøtte. Brøyte.no bistår ved tekniske utfordringer.
Ved oppsigelse av avtalen kan Brøyte.no videreføre brukerdatabasen til selskapet som for eksempel overtar tjenester innenfor samme område. Dette gjøres for at sluttbruker skal oppleve minst mulig endring, og skjer normalt i samarbeid med velforening eller liknende. Ordrehistorikk og informasjon direkte knyttet til eksisterende administrator vil ikke bli videreført ny administrator.